2009/06/08

Entertainment For The Braindead - Hydrophobia

Nigdy nie byłem fanem folku, nie spodziewałem się też, że będę mógł namiętnie wsłuchiwać się w album, którego głównym elementem jest niezbyt wybijający się wokal i akustyczna gitara. A jednak, łatwo mi przyszło zmienienie pewnych wyobrażeń, gdy natknąłem się na uroczą płytę Julii Kotowski publikującej pod radosnym pseudonimem Entertainment For The Braindead. To jej drugi album - Hydrophobia (strach przed wodą), został stworzony przez nią w wieku 21 lat.

Skromność to dobra podstawa. Szczególnie gdy ma się tak ograniczone zasoby finansowe, jak

artyści u początku kariery. Zawsze bawili mnie wykonawcy próbujący udawać, że są kimś, kim nie są. Jestem w stanie zrozumieć potrzebę wykreowana pewnych postaci dla samej sztuki, ale bez odpowiedniego podparcia wychodzi to niewiarygodnie. Rola, jaką przypisała sobie Julia jest niezwykle skromna, niehałaśliwa. To dziewczyna o "delikatnym ciele", "ludzkich obawach", w jakiś niewyjaśniony bliżej sposób samotna. Wszystko to jest rysowane adekwatnymi środkami. Muzyka jest skromna, bez fajerwerków, za to mnóstwo w niej drobiazgów wśród których każdy znaleźć może "swój własny". Sama wokalistka też nie ucieka się do patosu i nie krzyczy na cały głos, że na nic już nie ma sił. Podobno, cały materiał został nagrany wyłącznie przez prosty mikrofon USB. Nie uwierzę.

Informacje o albumie (legalne darmowe mp3):


Wykonawca: Entertainment For The Braindead
Album:
Hydrophobia (45:04)
Netlabel:
Aaahh Records / Aerotone
Strona Artysty:
http://www.entertainmentforthebraindead.com/
Licencja:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz