2010/03/05

netBloc Volume 27 (Straight Outta The FMA)

Tak brzmi mój ulubiony moment na najnowszej składance BlocSonic. Na nieszczęście dla mnie, nie mogę powiedzieć, że jest on reprezentatywny. Podobnie, jak i przy poprzednich dwudziestusześciu, jest coś, co mnie gryzie. A jest to rozrzut, stylistyczny i jakościowy. Tego pierwszego nie będę przybliżać, jeśli ktoś ma ochotę, sięgnie po całość. To tylko 36 minut, dostępne do odsłuchu i DOWNLOADu na stronie blocsonic - szybko łatwo i przyjemnie, bez komunikatów o zajętym serwerze rodem z rapidshare'a, czy
pop-upów z megaupload. Choćby z tak błahego powodu  warto. Szczególnie jeśli ktoś pierwszy raz właśnie przeczyta o serwisie Free Music Archive. Ja rzadko z niego korzystam, ale autor składanki udowodnił mi, że skrywa się tam parę perełek. Jest tam szerzej znany na scenie netaudio (głównie z jamendo) Fresh Body Shop, usłyszymy też Tracky Birthday, ale tym, który mnie najbardziej zaskoczył jest niejaki Jonathan Coulton (za last.fm, bagatela, 3 miliony odtworzeń!). Noo, underground to nie jest. Wciąż rzadko kiedy artyści o tak już mocnym statusie decydują się na Creative Commons, a on pokazuje, że jednak warto. I widać, że to nie fejk żaden, czy też ktoś inny o tym samym imieniu i nazwisku, bo pochodzące ze składanki RE: Your Brains, to jeden z najczęściej odsłuchiwanych utworów tego artysty. Odpowiedź na pytanie kim jest Jonathan Coulton pozostawiam już drogim czytelnikom (albo też sobie na inną okazję). Na zachętę niech wystarczy tyle, że tworzy on Geek Rock (info również za last.fm). Ah, no i poza tym wyskokiem do gwiazd, mamy na netBloc Vol. 27 też "zanurzenia", bo kilka kawałków to perfidna amatorszczyzna, ale niektórzy takie coś lubią, więc czemu nie.
Za podsumowanie niech posłuży zamieszczona poniżej playlista z polecanymi przeze mnie utworami do odsłuchu. Najbardziej mi chyba żal, że nie napisałem ani słowa o This Co. Aha, na zdjęciu rockowy geek Jonathan Coulton.

01 - Dávila 666 - Callejón (4:00)
02 - Lorenzo's Music - I’m Doing Fine (3:06)
03 - The Franks - Neon Politik (2:30)
04 - Fresh Body Shop - My Artificial Sun (2:45)
05 - This Co. - Take It Away (4:31)
06 - Universildo - Camina (4:30)
07 - El Jugador - Psycho Love (2:12)
08 - Sydney Wayser - La Di Da (2:43)
09 - Special Moments - The Brothers Is Back (Live on WFMU) (3:24)
10 - Jonathan Coulton - RE: Your Brains (4:29)
11 - Tracky Birthday - Good Bye (with Roglok & Vernon LeNoir) (2:42)

1 komentarz:

  1. coś mi mówi, że delikwent ze zdjęcia jest mi znany...
    ale niczego więcej o typie powiedzieć nie mogę- chyba jednak conieco go mam na dysku, ale póki co wyłącznie w poczekalni.

    ryja skądś znam.

    co do FMA- na początku było super, bo trafiali tam wyłącznie artyści jeszcze nie zrzeszeni. okazało się jednak, że jest to na tyle dobrze opracowana strona pod względem technicznym, że wnikają tam netlabele. różne.

    w związku z tym domniemam, że niebawem będzie to śmietnik jak talala. zwłaszcza przy tego rodzaju interfejsie, który jest niebywale pomocny przy szperaniu w wąskim zakresie, jednakowoż przy kliknięciu nieopatrznym w główny jakiś tag... porażająca porażka.

    ps. rozważałem niesencję wyłącznie z tego serwisu pochodzącą. na razie mam po trzy numery w trzech katalogach. kilka rozpierdalaczy w sensie.

    pps. kiedyś netbloc był fajną akcją. stał się tym, czym stał się. nie dziwi nic.

    pss. społem!

    OdpowiedzUsuń